Jak znaleźć wolną powierzchnię biurową w Krakowie?
Eksperci działający w branży nieruchomości zauważają, że lokale biurowe w Krakowie cieszą się ostatnimi czasy ogromnym wręcz zainteresowaniem. Nie powinno to jednakże w żadnym stopniu dziwić.
Nie tylko bowiem ma miejsce powrót do standardowego trybu prowadzenia działalności gospodarczej przez wielu przedsiębiorców po dość długiej, pandemicznej przerwie, ale także – deweloperzy przygotowali dla wszystkich osób zainteresowanych wynajmem na dłuższy termin przestrzeni biurowej nadzwyczaj korzystne oferty.
Obecne biura całkowicie odstają jakością i stopniem wyposażenia od tych, na jakie natknąć się mogliśmy jeszcze kilka lat temu poszukując lokalu, który idealnie wpasowałby się w nasze potrzeby. Większość biur dostępnych obecnie w ofertach to obiekty świeżo wyremontowane, wyposażone we wszelkie niezbędne meble, akcesoria, a nawet osprzęt komputerowy, jak również bazujące na wykorzystaniu specjalnych modułów inteligentnych, które to pozwalają poczynić znaczne oszczędności na kosztach eksploatacyjnych.
Zauważyliśmy jednakże, że doskonały stosunek jakości do ceny oraz duży popyt rodzą całkowicie inny problem – trudno bowiem znaleźć wolną powierzchnię biurową w Krakowie, wszystkie są wynajmowane bądź też rezerwowane w błyskawicznym tempie.
Warto więc regularnie śledzić portale lokalne, serwisy z ogłoszeniami, a także korzystać z prasy branżowej, co pozwoli trzymać rękę na pulsie oraz szybko reagować w przypadku, gdyby w naszej okolicy pojawił się lokal warty uwagi. Jeżeli tak się stanie, koniecznym może okazać się szybkie skontaktowanie się z osobą bądź firmą odpowiedzialną za wynajem, a następnie zaaranżowanie spotkania, które pozwoliłoby dokładnie zaznajomić się ze specyfiką lokalu oraz ocenę, czy spełnia on pokładane w nim nadzieje, czy też konieczne jest kontynuowanie poszukiwań.
Nawet jeżeli dana powierzchnia biurowa prezentować się będzie nad wyraz korzystnie, unikać powinniśmy podejmowania nadmiernie pochopnych decyzji oraz podpisywania umowy pod wpływem emocji. Deficyt biur na wynajem w Krakowie to bowiem nie powód, aby samemu wplątać się w problemy, które będą nam następnie spędzały sen z powiek przez wiele kolejnych miesięcy.
Zanim zdecydujemy się na finalizację transakcji musimy sprawdzić, czy wszelkie wyposażenie, akcesoria oraz meble są dostępne do naszej dyspozycji w liczbie oraz w jakości opisywanej w ogłoszeniu, czy poszczególne pomieszczenia faktycznie nadają się do prowadzenia w nich działalności gospodarczej oraz czy zostały one wyremontowane. Jeżeli nie zauważamy jakichkolwiek mankamentów, które mogłyby wzbudzać nasz niepokój, warto w następnym kroku zasięgnąć informacji odnośnie wszystkich kosztów powiązanych z wynajmem jakie będziemy musieli w regularnych odstępach czasu pokrywać.
Pozwoli nam to ustalić, czy osoba wynajmująca nie będzie naliczała opłat ukrytych, o których nie było mowy w opublikowanym w Internecie lub też na łamach lokalnej pracy ogłoszeniu. Jeżeli wszystkie aspekty omówione powyżej zostaną przez nas odpowiednio sprawdzone, przejść będziemy mogli do finalizacji transakcji, a więc – podpisania umowy na wynajem lokalu biurowego!