Ochrona danych w bankowości internetowe
Home banking to przede wszystkim wygoda korzystania z usług bankowych niezależnie od pory i miejsca przebywania. To wirtualny oddział, który można zabrać zawsze ze sobą. Jednak z korzystaniem z tego udogodnienia wiążą się też pewnego rodzaju zagrożenia, ponieważ z uwagi na korzystanie z połączeń internetowych i telefonicznych niestety możliwe staje się przechwycenie danych i późniejsze ich wykorzystanie bez wiedzy i zgody klienta. Banki stosują specjalistyczne metody szyfrowania transmisji danych, jednak nie zawsze jest to wystarczające.
Oszuści często stosują phishing, polegający na stworzeniu witryny łudząco podobnej do właściwego serwisu transakcyjnego banku. Nieświadomy niczego klient loguje się do rzekomego serwisu, podając swój login i hasło, a następnie zostaje przekserowany do prawdziwego serwisu, aby mógł realizować transakcje. Niestety oszust jest już w posiadaniu jego danych dostępowych i może zalogować się na jego konto. Dlatego ważne jest, aby przy korzystaniu z usług bankowości internetowej mieć oczy szeroko otwarte.